donderdag 21 maart 2013

Dag 4...

Ik val in herhaling maar 't was weer een hele drukke, stressy dag. We zijn met onze zesdejaars vandaag op bedrijfsbezoek geweest.

Vanmorgen een half uur vroeger opgestaan en een 'gewoon' ontbijt van 30g crunchy van Delhaize met appel (3p), een yoghurt natuur 0% van Carrefour (1p) en een bakje verse frambozen (0p) Dat laatste was een kostelijke zaak (niet van punten maar van centjes), maar ik had wat ander fruit nodig dan altijd die eeuwige appels en bananen.

Dan met de fiets naar de bussenparking (+ 1 active point) , een uur staan wachten in de kou op een bus die te laat was (krijg je daar geen extra punten voor?! ik heb vree staan rillen, hoor!!!), en dan naar Gavere, waar de Breydelham gemaakt wordt. Echt héél interessant, maar dan kregen we proevertjes... mijn collega's waren al aan 't lachen 'hoeveel punten is dat nu?' maar ik heb er wel even over nagedacht hoor. Ik heb alleen maar de ham gegeten, tien blokjes van 1cm³, met mosterd, niet het spek of het vleesbrood, en het soepje (twee soeplepels). Ik maak er dus 150 g ham van (3p) en voor het soepje 1 punt. We kregen een glas appelsap erbij (2p)

Dan mijn slaatje dat ik mee had: 100 g pasta (3p), tomaten, komkommer, paprika, ui, mozarella light 60g (een half bolletje) (3p), 3 zongedroogde tomaatjes zonder olie (1p), dan nog een yoghurt natuur WW 0% (1p) en een appel

Dan met de bus naar Picanol, waar we weer op een receptie getrakteerd werden. ik heb gekozen voor cola light, en ik ben ver van de receptietafeltjes gaan staan. (voor de rondleiding waren het snoepjes en koeken, achteraf waren het chips, nootjes en zoute koekjes...)
Ik vond het sterk van mezelf :-)

Met de fiets terug naar huis gecrosst (+ 1 active point)

En dan thuis gekomen, en de stommiteit gedaan om een dubbele (spelt)boterham, 50g (3p) te nemen met 30g philadelphia choco (2p). Het is een slechte gewoonte, maar mijn man was weer heel laat thuis (20 uur) en dan is het lang wachten om te eten...
Dan heb ik spaghettisaus uit de diepvries gehaald (ik maak met één pakje vegetarisch gehakt, quorn, en heel veel groenten, een grote pot spaghettisaus, waar ik tien porties uit haal..) Eén zo'n pakje quorn, 200g, is 4 punten, dus dat betekent dat ik 'maar' 0,4 punten moet rekenen voor mijn saus!!
150 g pasta (4,5p) en 0,5 p saus

Ik heb nog mijn Sveltessen 0% caramel puddinkje gegeten (2p) en mijn dagtotaal komt uit op 29 punten.Met mijn active points bijgerekend moet ik toch één punt uit mijn spaarpot halen. 
Als ik het nu achteraf eens bekijk is de grootste stommiteit dat brood bij het thuiskomen. Ik had beter een appel genomen, of een yoghurtje.. Een volgende keer aan denken! werkpuntje...



1 opmerking:

  1. inderdaad, ik deed dat vroeger ook als ik iets in mijn mond stak was het brood, maar ik denk als je het opschrijft dat het niet zoveel kwaad kan zeker
    anders ben je toch goed bezig

    BeantwoordenVerwijderen