vrijdag 22 maart 2013

Dag 5

Het was te denken... Anders vul ik drie dagen van mijn dagboek in, en 'vergeet' ik de rest van de week. Nu is het natuurlijk leuk om de blog in te vullen de eerste dagen, maar dan... 'geen tijd'. Maar: ik heb wel alles opgeschreven, of beter: 'opgeveegd' in mijn iPhone. Dus ik heb wel alles netjes bijgehouden.

Dag 5, vrijdag dus.
Ik ben de dag weer begonnen met 'klakkaards'. Patrick, je kunt niet denken wat een goeie tip je mij gegeven hebt: twee beschuiten (2p), één ei (2p), een koffielepel bakboter light vitelma (1p) en een banaan erbij.

Dan een halve dag naar school, met de fiets, dus twee active points verdiend! En echt verdiend hoor, want die koude, snijdende wind... Brr!!!! Een appeltje tussendoor (0p)

Vrijdagmiddag is mijn vrije middag, maar jullie hebben misschien al gelezen dat ik een mini-onderneming begeleid die een evenement organiseert rond Parijs-Roubaix. Over veertien dagen zit ik dus met mijn leerlingen in de Hel van het Noorden. En daarom ben ik met mijn man nog eens naar Quiévy en Mons-en-Pévèle gereden. Eerst zijn we iets gaan eten: een salade met scampi (3p) en een soeplepel dressing (1p), een stukje brood (3p) en een glas wijn erbij (3p). Ik heb me niet kunnen inhouden en ik heb bij de koffie een stukje cake (3p) gegeten. En het liep nog meer fout: ik heb het koekje (1p) ook maar opgegeten...

Dan heb ik in het restaurant waar we over veertien dagen gaan eten weer een glas wijn gedronken (3p) en onderweg naar huis zijn we nog gestopt in de Auchan, waar ik mijn voorraad WW-producten (schoteltjes voor als ik geen tijd heb om te koken en allerhande yoghurtjes en dessertjes...) ingeslagen heb. Uiteraard ook wat stokbrood mee, en toen ik thuis zo'n klein stokbroodje opgegeten had, kwam ik tot de vaststelling dat dat 150 gr woog, dus 9 punten waard was!!!!!! Belegd met een schel WW-kaas (2p) en een stuk met mijn favoriete Philadelphia choco, 30 g (2p). Nog een dessertje 'Ile fondante' (3p) (en eigenlijk géén aanrader.. niet zo lekker...) En een glas witte wijn om af te sluiten (3p)

Fout Fout Fout Fout.... Alles samen dus: 41 punten - 2 active points, dus 13 punten uit mijn spaarpot. Een geluk dat ik alles genoteerd had, waardoor ik me de volgende dag nog kon herpakken...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten