woensdag 10 april 2013

10 april 2013: en we beginnen er weer aan...

Eergisteren heb ik gewinkeld en het plezier om in een maatje 38 te passen (in plaats van de 44 vroeger) deed me de courage weer in handen krijgen. Daar doen we het tenslotte voor... een fitter lijf en een kleinere kledingmaat! :-)
:
Gisteren heb ik al flink gekookt (kabeljauwfilet in een ovenschotel, gekruid met peper, zout, olijfolie en paprika), met daarover een zak groentenbrunoise (jaja, Delhaize, bij de diepvries...) en in de oven gebakken aardappelpartjes (ook Delhaize...) met een koffielepel olijfolie, peper, zout, paprika en rozemarijn.

Vandaag dus weer goed gestart. We gaan immers voor CCPS. Gisteren op de cursus geweest, de coach heeft me flink laten lachen en als een mens zich goed voelt, gaan we er weer voor, hé?! En de planning...
Gisteren in de cursus hebben Rika, Rita en ik ons dagboek voor vanmorgen al ingevuld.

Mijn ontbijt:
- 2 beschuiten (2p)
- geweekt in 25 ml magere melk (0p)
- gebakken in een pan, in een koffielepel vitelma light (1p)
- overgoten met een losgeklopt eitje (2p)
- een banaan (0p)
- en een yoghurtje 0% met aardbeien (1p) maken dat ik helemaal voldaan ben tot de middag.

Voor vanmiddag had ik beloofd op ziekenbezoek te gaan bij een goede vriendin, en een 'picknickmand' mee te brengen. Ik had quiche gemaakt, pastasalade, een groene salade, fruitsalade en zelfgebakken cupcakes. Voor alle zekerheid heb ik géén quiche gegeten, en mijn pastasalade op voorhand afgewogen meegenomen. Groene salade en fruitsalade kon geen kwaad, en ik heb één cupcakeje gegeten...

De Italiaanse pastasalade:
- 100 gr gekookte pasta (3p)
- 2 dunne schelletjes parmaham (1p)
- 30 g kleine mozarellabolletjes (2p)
- 3 uitgelekte halfgedroogde tomaatjes (1p)
- kerstomaatjes (0p)
- rucola (0p)


Dat heb ik aangevuld met heel veel groene sla, en een portie fruitsalade achteraf.

Voor het cupcakeje ga ik straks eens een rekensommetje maken...

Voor het avondeten heb ik de Westernsteak (11p) uit Mijn Week gemaakt. Aangepaste versie weliswaar... Per persoon:
- 1/2 ui
- 1 KL tomatenpuree (1p)
- tomatenblokjes in blik (0p)
- 1KL olie (1p)
- Kruiden met een snuifje suiker, worcestershiresaus, tabasco en zout.
150 g steak (4p)
150 g Griekse pasta (5p)
Heel veel gemengde sla

Als dessert nog een Sveltesse 0% caramel (2p)

Het cupcakeje komt dus van mijn weekpunten... 7 propoints!!!! Zorg maar dat jullie 'reserve' hebben tegen dat ik ga stabiliseren... dan trakteer ik immers op 'echte' cupcakes :-)







Geen opmerkingen:

Een reactie posten