woensdag 17 april 2013

Weegdag en stappenteller

Dinsdagavond voelde ik me echt super: 1,1  kg kwijt, en het was eigenlijk een mooie illustratie van wat Marie-Ange die avond vertelde. Een week heel nauwgezet genoteerd, een poging tot bewegen gedaan, alles afgewogen, gepland.. enfin ja, het programma weer eens tot in de puntjes gevolgd. En na twee jaar mocht dat best wel eens weer zo zijn. En dan het logische resultaat. En ja, ik heb ook die week aan mijn spaarpot gezeten! Ik heb ook geïnvesteerd in een nieuwe stappenteller. Mijn oude stappenteller werkte de helft van de keren niet...

Vanmorgen ben ik dan gestart met de 'klakkaards' (5p), vanmiddag een croque monsieur met 85 g brood (5p), een sneetje WW kaas (2p) en 50 g magere ham (1p). Daarbij een yoghurt natuur 0% (1p) met daarin  30 g So Fruit confituur (1p) tussendoor heerlijke Belgische aardbeien gegeten en een appeltje!

Vanmiddag ben ik met mijn oudste dochter "op jacht" geweest naar een rood jurkje. (ze zingt volgende week in een gelegenheidsbandje op de Klassieke Avond op school, en ze hadden afgesproken dat zij rood moest dragen. En ze heeft roze, blauw, groen, zwart, beige, wit... in haar kast hangen. Maar geen rood... typisch :-)  ) We zijn om halfvijf pas kunnen starten en we zijn in héél wat Brugse winkels geweest totdat we het rode jurkje 'gevonden' hadden.  We hebben echt gelopen en ik heb het gemerkt! De nieuwe stappenteller doet het uitstekend! Ik heb 6 (!!!!) Active Points verdiend.

En dan zijn we samen iets gaan eten. ik heb de keuze gemaakt voor pasta met scampi's. Ik heb hiervoor 12 punten gerekend. Het is een gok, maar ik begin de hoeveelheden wel al een beetje in te schatten, dus het zal wel zoiets zijn.

Mijn punten waren al op, dus mijn reep (2p) en mijn yoghurtje (2p) komen uit mijn spaarpot. Of van die 6 extra punten...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten