maandag 15 april 2013

En weer werken...

Typisch... de vakantie zit er op en het is weer een stuk makkelijker om me aan mijn programma te houden. Wel bizar! Normaal heb ik in de vakantie toch méér tijd om met eten bezig te zijn, maar 't is een beetje zoals mijn oudste dochter zei: op school is je eten op, dus moet je wel stoppen met eten. Thuis kan je blijven verder eten.. er is iets van!

Goed, vanmorgen dus een 'snelle' start met 30 g crunchy en één yoghurt natuur 0% (3 + 1 p)
Ik had een banaan mee voor in de pauze.

's Middags mijn couscoussalade: 100g couscous (3p) met stukjes paprika, kerstomaatjes, komkommer, lente-uitjes en 30 g fetakaas (2p); dessertje een yoghurt 0% met frambozen (2p). Een stuk meloen om af te sluiten.

Bij thuiskomst om 16.30 uur had ik vreselijke honger, en ik heb een appel genomen. En omdat het daar lag, een boterhammetje... ik heb me nog net op tijd kunnen inhouden, en eerst het brood gewogen: 50g en 15 g philadelphia choco (4p). Wel schrikken dat dat plots zoveel punten is.

Voor het avondeten: heb ik een ajuintje gestoofd in een KL olijfolie (1p), daar wortelen aan toegevoegd en 100 ml groentebouillon en tien minuten later 150 g aardappelen. (de 250 g uit het recept was véél te veel...) (3p) en nog eens 100 ml groentebouillon. 15 minuten laten doorkoken. Ondertussen 100 g americain natuur 'gebakken' zonder vetstof in een antikleefpan. (3p). Bij de aardappelen/wortelen doen, en daar een eetlepel mosterd en twee koffielepels philadelphia light (1p)

8 punten in plaats van de voorziene 10 uit het recept. Bizar trouwens dat ze voor de philadelphia niets aanrekenden?

En nog mijn puddingetje om af te sluiten (2p) En nu heb ik zelfs nog twee punten over... Ik heb wel twee keer een vijftal smarties genomen in de leraarskamer, waarvan ik dus schat dat dat 2 punten is.

Nog mijn fles water leegdrinken en dan ga ik mijn eten maken voor morgen: pastasalade.
Slaap lekker...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten