vrijdag 12 april 2013

Vrijdag 12 april


Het was een 'moeilijke' dag omdat ik de hele dag bezig ben geweest met cupcakes maken. Eén dochter wou trakteren bij haar vriendin, de oudste had een 'bestelling' van haar beste vriendin voor 35 cupcakes voor een verjaardagsfeest, en dan had ik nog een vriendin die graag een paar 'batman'-cakejes wou voor haar jarige vriend.De verleiding is dan super groot om eens te proeven van het cakebeslag en de nutella-botercrème, maar ik heb maar mijn WW-reep voor vandaag geschrapt. Soms is het gewoon een 'automatisme'... :-)

's Morgens, om de bakdag goed te starten ben ik begonnen met haverpannenkoekjes. Ik schrok wel van de 10 punten, en ik had vier pannenkoeken, dus ik heb er twee voor mezelf genomen (5p). De kinderen waren dolenthousiast en hebben dus de rest opgegeten :-) Nog een yoghurt natuur 0% (1p) en een appel. Jammer genoeg waren er geen van mijn favoriete Pink Lady's en ik vind andere appels vreselijk... brrr... ik wacht op de Belgische aardbeien, hoor! Normaal zijn die er met Pasen maar nu... pfff....

's middags kwam mijn vader eten, en dan moet ik wat 'klassieker' koken. Ik heb een varkensgebraadje gemaakt (120 g, 5 p), met spinazie en aardappeltjes (200g, 4p).  Bij de spinazie had ik 'bechamel' gemaakt met magere melk en maïzena, en ik reken daar 'voor het gemak' 2 punten voor. Ik vind dat bijzonder moeilijk om als je voor het gezin kookt, zo'n hoeveelheden in te schatten. Als dessert een stuk meloen.

's Avonds heb ik twee zelfgebakken pistoletjes gegeten (100g, 6 p) met kipcurry zonder mayonaise (30g, 1p) En een chocoladepudding 0% van Sveltesse (2p)

In de zetel, 's avonds, nog een glas wijn en een handvol chips, (3+ 3) maar die gaan af van mijn weekspaarpot. Die 26 punten zijn voor mij echt wel weinig. Nu ik goed noteer, voel ik wel, dat ik er eigenlijk niet genoeg mee heb. Nog even doorbijten, dan kan ik stabiliseren...



1 opmerking:

  1. Hilde, ge zijt toch goe bezig

    en 26 punten vind ik ook te weinig, daarom probeer ik zoveel mogelijk actieve punten te bekomen en neem er dan een punt of 3 van
    vooral 's avonds is het rekenen en tellen

    BeantwoordenVerwijderen